2007-11-23

Umeå

Besöket i Holmsund innebar också att jag tillbringade några timmar i Umeå. Några bilder därifrån:

Rådhuset. Uppfördes efter branden 1888. Läs mer här


En positivhalare fanns också där. Ja, han fick lite pengar när jag hade tagit bilden



Även i Umeå måste man äta. Döm om min förvåning när jag såg att långkorv såldes även i denna stad. Jag trodde den bara fanns i Gävle . Läs mer här.

Långkorvsförsäljare. Mannen med ryggen hitåt har en långkorv i vänster hand.

Långkorv ville jag inte ha, så kanske Sibylla skulle vara något. Det visade sig dock att där serverades bara mat för riktiga män, inte för riktiga GIS-mormödrar. Till slut hittade sonen och jag till Subway där vi åt var sin smarrig macka.

Var finns det en måltid för riktiga GIS-mormödrar?

Grattis yngsta syrran som fyller 33 idag!

Andra bloggar om: , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Bekanta vyer... :)