2007-11-04

Kiruna amatörteaterförening - igen!

Nu kommer äntligen några bilder från jubileumsföreställningen 19-20 oktober. För Läs gärna också vad Micke S. skrev i sin blogg, han beskriver det så fint!

KATF är den mest fantastiska förening jag någonsin har varit med i. Där finns plats för alla. Alla accepteras som de är. Väljer man att befinna sig lite i periferin (som jag nu för tiden) så accepteras det och när man igen vill komma och vara med i t.ex. nyårsrevyn så mottas man med öppna armar. Till den här föreställningen blev jag t.ex. tillfrågad om jag ville filma densamma som dokumentation, något som jag mycket gärna gjorde. I tjugo år har man satt upp en nyårsrevy som spelas i fem eller sex kvällar. Och det är inte lite arbete bakom ska ni veta. Dessutom har man barngrupper i teater och dans, kören Vox Arctica m.m.

Läs också gärna recensionen av jubileumsföreställningen i NSD

Några bilder från föreställningen:















Delar av barngruppen i förgrunden och
delar av kören Vox Arctica i bakgrunden



Frieriet
(text: Håkan Rudehill)
















Stockholmaren blir utskriven från sanatoriet
"Bussen till Malmö går om tio minuter"
















Stockholmaren tar motorcykeln:
"När man brinnande ska till fjällan fara med öppet spjäll genom Nilivaara"















"För flickorna där dom är fina som fan,
kysser så karlavagnen syns mitt på dan.
Och innan du tittat så har dom sett
och innan du frågat så har dom gett"



Det magnetiska hjärtat
(text: Erik Norberg)



















Markus Tornberg som konstnären och poeten Tobias i sminklogen
"Alla era vackra färger, ser ni verkligen dom?
Hör ni orden som ni säger, vet ni vad ni talar om?
Kan ni känna i er själva att ni riktigt räcker till
när ni lägger er om kvällen, ligger oron också still?"





















Kjell Eriksson som det realistiska kommunalrådet Hans strax innan entré
"Visst kan man ha vackra drömmar,
skönt att slippa vakna opp.
Men att se realiteter, det är vårat enda hopp
Vill du visa mig nåt annat, nå't jag inte redan vet,
[gör då guld av allt] det gråa berget"



Andra bloggar om: ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fina människor, fina minnen...

GIS-mormor sa...

Ja, verkligen Micke!