2007-03-24

S ?

I torsdags kväll åkte jag flygtaxi från flygplaten efter att ha jobbat i huvudstaden ett par dagar. När man landar så står det en massa taxichaffisar vid sina bilar och de håller i skyltar där namnen på de personer som ska åka med taxin står. När en passagerare kommer suddas namnet ut på skylten.

När jag kom fram till "min" taxi hade de andra passagerarna kommit, det var bara mitt namn kvar. Men det stod ett "S" mellan mitt för- och mitt efternamn. Precis som Henrik S Järrel. Hela resan med taxin tänkte jag på det där S:et. Det såg riktigt bra ut. Jag kanske börjar använda det.

Kan tillägga att inget av mina namn börjar på S.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ser framför mig hur taxibolaget har en kreativ konsult som har som jobb att göra de där skyltarna lite snyggare... jag tror att h*n tyckte att det ser skitsnyggt ut med ett S där i mitten.
:-)

GIS-mormor sa...

Det VAR snyggt!