2007-03-11

Bojkotta Spray.se!!!

Idag fick jag ett telefonsamtal från en tjej i Umeå. Hon berättade att hon skulle hämta sin mail och då fick hon en massa mail som var adresserade till min! adress på spray.se. Hon läste upp ämnesraden från mail som kom in och jag kände igen dem som mail jag läst men som låg kvar på sprays server. Telefonnumret till mig hittade hon i ett av mailen!

Jag ringde naturligtvis till spray direkt, fick tala med en supportperson. Han bad mig vänta och var borta ganska länge. Sedan kom han tillbaka om meddelade att han lämnat över ärendet till en "mail-tekniker" och när denne hörde av sig skulle supportpersonen ringa mig. Detta är nu fyra timmar sedan och ingen har ännu ringt från Spray. Jag var t.o.m. ute och joggade med mobiltelefonen i handen ifall de skulle ringa!

Ju mer jag tänker på det här desto värre blir det. Jag hade inget speciellt privat på den adressen, det var mest orderbekräftelser, mailinglistor o.s.v. Mina vänner använder en annan mailadress. Men är det verkligen bara jag som drabbats? I mailen som kommit till fel person kan det ju förutom rent privata saker även stå olika inloggningsuppgifter och i värsta fall kontokortsuppgifter!!!

Det minsta man kunde begära av Spray i detta läge är väl att de skulle höra av sig och på något sätt försöka gottgöra detta. Åtminstone kanske de kunde prova med att framföra en ursäkt!

Jag har i alla fall tipsat Aftonbladet om det här, få se om de skriver något. Normalt är jag en lugn person och eftersom jag arbetat som datatekniker så har jag viss förståelse för att olika fel kan uppstå. Men detta accepterar jag inte! Jag är rent ut sagt förbannad! T.o.m. mer förbannad än jag var på Martin när han försökte glassa sig igenom vårt grupparbete 1997!

Andra bloggar om: , , , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Är du mer förbannad än den gången 1997? Shit, då är det illa...

Det är ju skandal att en sån grej har kunnat hända. Hoppas Aftonbladet nappar på ditt tips!

Anonym sa...

Har du hört något från Spray ännu?

GIS-mormor sa...

Nä, jag har inte hört något från Spray. Skrev just ett argt meddelande till supporten. Tyvärr verkar inte tidningarna bry sig. Jag kanske skriver en insändare.

PS. Hälsa till Nina. Jag gissar att hon spänt följer lillsyrrans framfart i spåren dessa dagar.

Anonym sa...

Jag försöker också använda mig av Spray.
Men har haft ett rent h-e med e-posten.
Ibland hade det gått snabbare att ta cykeln för att lämna över ett meddelande.
Ibland funkar det inte på flera dagar.
Vissa gånger blir man så frusterad att man vill ringa dit! Bara för att man skall kunna få avreagera sig lite på någon stackars "callcenter tjej"!
Sist jag ringde dit kom jag aldrig fram. Satt i kö en timme och 30 min.
Nu är det så att jag har min telefonräkning också över Spray (glocalnet) och jag trodde i min enfald att dessa telefon nummer till supporten var kostnadsfria. Ack nej, detta "telefonsamtal" kostade mig 37 kr!
Dessför innan har jag nog mailat till dom ett 25 tal gånger om div strul.
Jag har bland annat missat en anställning på grund av Spray.
Mailet kom inte fram, eller för sent på grund av Sprays smidighet.
Numera har jag bara Sprays e-posttjänst till reklampost och andra mindre viktiga försändelser.
Igentligen märkligt att dom inte fattar vad det är för "dynga" dom tillhandahåller!

Spray är bara SKIT!