2007-03-24

Staffan Westerberg

Jag såg Staffan Westerberg på TV igår. I en timme fick vi följa hans arbete med sin senaste föreställning "Storgatan" på Norrbottensteatern i Luleå. Programmet varvades med intervjuer med Staffan där han berättade om sitt liv.



Själv hör jag inte till generationen som växte upp med Staffans barnprogram. Följaktligen tycker jag inte heller att han förstörde min barndom som vissa ur den generationen tycker. Men jag har en hög med småsyskon så barnprogrammen såg jag i alla fall, trots att jag kanske var något äldre än målgruppen. Ärlig erkänner jag att jag tyckte hjärtligt illa om t.ex. "Vilse i pannkakan".

Men medan jag har blivit äldre har det hänt en del. Sedan flera år har jag insett vilken fantstisk person denne Staffan Westerberg är. Så många tankar och funderingar, så mycket sorg han kan förmedla. I programmet igår visades också snuttar ut några av barnprogrammen. Nu skulle jag verkligen vilja se dessa program. Undrar om de finns på DVD?

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer: