2008-04-08

Snabb-blogg från Gävle

Är återigen ute och reser i tjänsten. Även denna gång i Gävle. Sitter just nu vid hotellets dator i foajén och medan jag väntade på att den skulle bli ledig bläddrade jag i en tidning som heter Nöjesmix, en gratis nöjestidning för Gävle med omnejd. Där på sidorna 16-17 finns en intervju med Niklas Wikegård, en människa som jag skymtat på TV när jag bläddrat genom kanalerna. I slutet av intervjun finns en faktaruta om Niklas, där man kan läsa om när han är född, hur hans familj ser ut o.s.v. Denna ruta avslutas med en fråga "Detta visste du inte om Wikegård". På denna fråga har han svarat: "Jag är en jävel på att hänga tvätt!" - Ja jäklar, vad intressant!!! Hänga tvätt som är så svårt!

Jag undrar hur reaktionerna hade blivit om en liknande ruta gjorts om mig;

Detta visste ni inte om GIS-mormor:
Jag är en jävel på att hänga tvätt!


Det är ungefär som att säga "Jag är en jävel på att andas!" Bara att inse, man kan inte förstå allt.

Over and out (som sonen skulle säga)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej igen!
Ja han verkar duktig den där Niklas....hihi...nu blir han nog väldigt eftersökt, hänga tvätt! Wow!
Tack för tipset om glasögonen, nu ska jag ti´tta efter ett par snygga bågar som kan passa mej.
MVH Birgitta

Frank sa...

Du menar väl inte att jag skulle säga så eller.. kan ju vara din andra son?

GIS-mormor sa...

Lycka till med glasögonen Birgitta!

Frank: Jag trodde jag mindes att du skrivit så, men nu när jag kollar så ser jag att du inte gjort det. Jag blandade ihop det med:
"Game, Set & Match!"

http://varldensbastafrank.blogspot.com/2008/04/blog-post.html

Anonym sa...

Ja, det är löjligt. Killar ska alltid vara så märkvärdiga. Medans kvinnorna kämpar och sliter i det tysta. Och det värsta är att vi kvinnor bidrar till att göra männen märkvärdiga.

Anonym sa...

Jag är också en jävel på att hänga tvätt, och mangla och stryka.....nej, jag är inte en jävel på det men jag tycker att det är en ren njutning nu när det inte längre är ett tvång