2008-04-03

Flygande pingviner

Har ni sett det här:




Här hittade jag den

14 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

Tänk att vara så rörlig med den kroppen :)

Anonym sa...

Ojdå! Lyckost dom pingviner som kan flyga och slipper stå i en klunga och frysa hela vintern.

GIS-mormor sa...

Hannele: Ja, visst är det fantastiskt. Inte utan att man blir lite avundsjuk :-)

Anna: Jag minns en bild jag hade en gång; Den visade en klunga pingviner som tittade upp på en ensam pingvin som flög. En pingvin i klungan sa till en annan: "Jag har sagt till henne flera gånger att det där är omöjligt, men hon vill inte lyssna". Så kanske allt är möjligt...

listoplisto sa...

Så synd att det bara var ett aprilskämt... men en väldigt snygg video :-)

Anonym sa...

Allt är möjligt! ;) Jag har älskat pingviner sen mina barn var små och vi tittade på Pingu på tv.

GIS-mormor sa...

Listoplisto: Ja, men tänk vilken sensation det hade varit om det inte hade varit ett aprilskämt. Men jag håller med, videon var väldigt välgjord.

Gunilla: Ja, visst är allt möjligt? Jag vill tro det.

listoplisto sa...

Jag hittade en sån där "the making of..." om de flygande pingvinerna, och genast vill jag bli en sån där som gör specialeffekter på film :-)

Frank sa...

Visst var det en roligt video Mor, men jag vet inte om jag skall kalla dig speciellt produktiv i övrigt. Man måste ju ha guldfiskminne för att besöka din blogg och uppskatta det! (OBS! mor, ironi)

Puss och Kram...

GIS-mormor sa...

Listoplisto, var hittade du det där "making of"? Jag vill veta!

Frank: Nä, jag är så mycket på språng nu så det är svårt att blogga. Det kanske kommer några bilder från Gävle så småningom. --- Ironi??? --- Vadå?--- Jag fattar inte...

Puss på dig!

Anonym sa...

Helt otroligt! Och väldigt intressant och roligt!
En helt annan sak...är du nöjd med dina glasögon? Står i begrepp att köpa och det är ju så himla billigt där.
MVH Birgitta

Anonym sa...

Oooops! Var det ett aprilskämt...ja det var kanske lite väl fantastiskt men visst är det kul andå.
Birgitta

listoplisto sa...

Här kan man se hur de fick pinginerna att flyga :-)

http://uk.youtube.com/watch?v=lzhDsojoqk8

Anonym sa...

Tänkte i det längsta att jag ska inte erkänna att jag gick på det. Men det gjorde jag. Den var ju inte ens publicerad 1 april. Men det spelar ingen roll, jag går på aprilskämt även första april. Jag blev så glad att det finns pingvinger som kan flyga. Herregud vad dum jag är!

GIS-mormor sa...

Kul att ni gick på det Annapanna och Birgitta. Det gjorde faktiskt inte jag, trots att jag har väldigt lätt att gå på både det ena och det andra. Därav sonens kommentar ovan där han poängterar att det han skrivit är ironi.

På stället jag hittade filmen var den publicerad den 1 april.

Jodå, Birgitta, jag är nöjd med glasögonen. De funkar jättebra. Jag kan tipsa om att ifall du ska beställa progressiva glasögon så se till att passa in bågarna ordentligt innan du gör tuschprickarna på glasen.