2008-04-16

Enkäter

Ett av mina lite aparta intressen är att fylla i div. enkäter på nätet. Ibland är de helt OK, ibland är de så fruktansvärt detaljerade och frågar t.ex. vilka märken på olika matvaror jag köpt det senaste året. Detta är något som jag naturligtvis inte kommer ihåg. Sådana enkäter brukar jag inte fullfölja.

Idag fick jag nog den mest korkade enkät jag fått någonsin. Här är första frågan:

Här frågas om jag regelbundet har ont i Händer, Knän, Axlar, Rygg eller Annat (specificera). Jag har inte regelbundet ont någonstans så jag var först lite konfunderad över var jag skulle ange det. Sen kom jag på att jag kunde bocka för "Annat" och specificera genom att skriva "nej". Sagt och gjort! Tryckte på "Nästa", då dyker följade fråga upp:

Hur länge har du haft ont i din/dina Nej?

Ridå


Andra bloggar om: ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha. Men hur ska den dumma enkäten kunna veta om Nej är en kroppsdel eller helt enkelt ett nej. Man måste vara tydlig och hur tydlig man än är blir man missförstådd. Tänk bara alla stackars enkätskapare. Hur ska de kunna sätta sig in i hur alla olika som tänker fylla i enkäten tänker.

GIS-mormor sa...

Dessa enkätskapare utgår uppenbarligen ifrån att alla som fyller i densamma regelbundet har ont någonstans. Jag tycker ändå att detta borde vara enkätskolans lektion 1.

Anonym sa...

Visserligen ett gammalt inlägg, men jag skrattade så jag höll på att sätta i halsen när jag läste!

Håller med dig: enkätskolans nr1 borde verkligen vara att ge "svararen" möjlighet att svara. Annars faller ju det hela.

Kunde du inte gjort ett andra alternativ, där du bockade för allting och sedan tryckte på Nästa.
Alternativt skrev "Överallt" under alternativ och när det sedan frågades hur länge, kunde du skriva typ 50 år eller nåt. Så fick dom något att tänka på... hi hi...