2007-09-01

Nostalgi

Under veckan som gick googlade jag för skoj skull på "Bröderna Lundberg", På Bröderna Lundberg i Skellefteå jobbade jag som svarvare åren 1977-1981. Det visade sig att en gammal arbetskamrat, Peter, har en blogg. Och inte nog med det, ett par av hans inlägg handlade just om Lundbergs (detta och detta), där bland många andra han, jag och Karin som han sedermera skulle gifta sig med tillverkade baklastare dagarna (och kvällarna) i ända.Han hade även många bilder inifrån verkstaden, de måste varit smygtagna.

Jag fick mig en sån nostalgitripp som jag aldrig fått förr. Tänk att se dessa människor, som jag jobbat med för så länge sen, på bild. Verktaden på Mullberget är för länge sedan nedlagd och jag undrar just det blev av alla?

Jag mailade förstås till Peter och han svarade att både han och frun mindes mig. Verkligt kul!

Sådana här baklastare tillverkade vi på Bröderna Lundbergs.

Andra bloggar om: , ,

2 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

Förstår, själv tycker jag dumt att man tog så lite bilder, från arbetskompisarna och jobbet, där tillbringade man den mesta vakna tiden, nu har man glömt... Fast jag minns hur vi sommarjobbare turades om att sova på de stora hyllorna i linneförråden :)

GIS-mormor sa...

Ja, tänk, det är först nu man saknar det. Då, när man är ung förstår man inte att det kommer att vara roligt att ha dessa bilder någon gång i framtiden.