2008-12-15

Snörvel...

Nyss hemkommen från körträningen. Genrep inför julkonserten på söndag. Det blir en stor föreställning med tre körer, en orkester och en massa barn som ska dansa. Befinner du dig i Luleå på söndag 21/12 kl. 15.00 - kom gärna på konserten. Biljetter köps på Kulturens Hus eller via Ticnet.



Min röst lämnade dock mycket övrigt att önska under kvällens träning. En retfull förkylning gjorde att rösten åkte kana och jag var ute och seglade mer än vanligt när jag skulle sjunga. Jag kan föreställa mig att det är så det känns att vara i målbrottet. Till slut mimade jag bara för att spara rösten.

I övrigt hörde jag på Norrbottensradion i morse en repris på ett inslag som var i fredags. Det var en man som friade till sin sambo i direktsändning och inför publik. Först tänkte jag: "Men oh, så gulligt!" Men sen tänkte jag lite till. Tänk om tjejen hade tveksamheter? Tänk om hon ville tänka på saken. Inte kunde hon säga det där inför alla i publiken. Vad svarade hon då? Såklart svarade hon "ja", vad skulle hon annars säga? Hoppas hon inte hade några invändningar.

Nä, nu måste jag sova för att så fort som möjligt kurera förkylningen. Men först - på begäran - en bild på själva hårdvaran, min hårdvara. (Älsklinges hårdvara ser lite annorlunda ut):

4 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

Vilken fin ring, drick ingefärste med honung, bra för rösten. kram.

listoplisto sa...

Åååh, så fin! :-)

Kurera rösten och lycka till på konserten. Jag önskar jag kunde vara där och lyssna.

AnnaPanna sa...

Vilken jättefin ring!

Anonym sa...

Grattis och God Jul!