2008-12-28

Ny pryl!

Nu har jag äntligen tagit mod till mig och inhandlat ett andningsfilter, eller värmeväxlare, att användas vid joggning i kalla temeraturer.

Foto: Älsklingen

Jag testade den idag fast det inte var så värst kallt, bara sådär -3. Men vad härligt det var att andas varmare luft! Den här blir perfekt när det blir kallare.

Länge har jag tänkt inhandla en sån här men jag har inte riktigt kommit över "tröskeln". Herregud! Springa omkring maskerad! Men nu har det i alla fall blivit av. Lite problem med passformen var det. Ni som känner mig vet att jag har en liiiiten näsa så mackapären ville gärna åka ner, men det var bara att skjuta upp den igen.

Så om ni möter en maskerad, joggande, 178 cm lång människa så är det inte säkert att det är en huligan. Det kanske bara är GIS-mormor som tränar för Göteborgsvarvet.


Andra bloggar om: , ,

5 kommentarer:

AnnaPanna sa...

Snyggt GIS-mormor! Jag hade en liknande mackapär för 100 år sen när jag tränade som värst, oavsett väder. Det var ett litet munstycke som man höll i munnen, svårt att andas och mycket saliv blev det. Den här verkar mycket bättre! Träna på!

listoplisto sa...

"Luke.... I am your father"


*fniss fniss*

Anonym sa...

Det var tur att du visade spektaklet på bild här, så jag är förvarnad! För om jag mött nån som såg ut sådär, hade jag antagligen fått skrämselhicka! Men nu vet jag ... :-)

GIS-mormor sa...

AnnaPanna: Jag valde bort den där som du prövat. Verkade svårt att hålla en grej i munnen hela tiden.

Listoplisto: If Luke has a grandmother - I'm her!

Laila: Vad bra, då är du förvarnad som sagt. Ingen anledning till oro.

Hannele på Hisingen sa...

Jag har klarat mej med en varm halsduk.