2008-09-02

Tjejmil och son

Så var tjejmilen avklarad. Jag är nöjd, joggade hela vägen. Syrrorna som också sprang var dock mycket snabbare än mig: 50:46 resp. 50:47 - och ändå sprang de inte tillsammans! Holgers mamma sprang också - grattis till henne! Det var en rolig upplevelse att springa tjejmilen - nästan i klass med Göteborgsvarvet. Medaljen var fin och i mål serverades ostkaka.

Fin medalj. Av någon anledning får den mig att tänka på Sovjetunionen....

Jag hittade förresten en jättefint blogginlägg om tjejmilen i en blogg som jag aldrig läst förut:
http://abiralsahlani.bloggagratis.se/2008/08/31/920905-tjejmilen/

Efter en dag i huvudstaden med syrrorna styrdes kosan mot Göteborg där jag befinner mig nu. Sonen och jag har varit på en liten promenad då vi även passade på att geocacha lite. Bl.a. promenerade vi runt Slätta damm och tittade på alla namnen i klippan som S.A. Hedlund lät rista in. Sen blev vi så trötta så först blundade jag och nu sussar sonen lite.

Namnen på några av S.A. Hedlunds "Frejdade gäster"

Geocache found!

Klättrartagen sitter i än!

Detta hus gick vi förbi på vår promenad. Kan någon förklara varför man har ett taggtrådsstängsel runt gräsmattan vid ett bostadshus? Reagerar inte hyresgästerna?


Andra bloggar om: , ,

14 kommentarer:

Anonym sa...

Kan undra om de har bättrat på bokstäverna i namnen i berget i Hedlunds park? Jag minns dem som mycket blekare...

Taggtråden verkar skum. Kanske är det hyresgästerna själva som vill ha det så, kanske brukar det drälla in för många berusade människor där från trottoaren/gatan? Men det ser inte trevligt ut.

Pia sa...

Grattis till dit genomförande av Tjejmilen!! Jag har varit med en gång för kanske 15 år sedan - och då glömde jag bort att jag inte tränat som jag brukat, så jag höll på att dräpa mig :-D

Och vilket fint bloginlägg om Tjejmilen du länkat till!!

Corundum sa...

Hm. Taggtråden är onekligen lite skum... Och mäkligast av allt är att, som man ser om man tittar på hur stolparna är vinklade högst upp, de tydligen primärt är gjorda för att hålla folk INNE på gräsmattan, inte för att stänga någon ute. Verkligen besynnerligt.

/jag.

AnnaPanna sa...

Det där med geocacha låter jättespännande. Jag läste om det nån gång men sen har jag glömt bort det. Vad hittar man för nåt vid ställena? Ni måste ha en GPS med hög noggrannhet eftersom ni ger er upp i ett träd...
Och förresten har jag också sprungit tjejmilen för många, många år sen, och om jag inte minns fel så sprang jag i Pia Plupps namn för hon kunde inte av någon anledning. Men tydligen har hon sprungit fler gånger.

Anonym sa...

Ja just det! Vinklingen av taggtråden. Sannolikt är det så då att det ses vara ett effektivt sätt att hålla de små elaka barnen på mattan. De gör bara ETT rymningsförsök... De kan det där med barnuppfostran i Bjurslätt. Inget pjåsk.

GIS-mormor sa...

Pia: Tack! Jag var lite orolig eftersom jag har haft lite problem i baklåren, men det gick jättebra!

Corundum: Vilken iakttagelseförmåga du har! Jag tänkte inte alls på vinklingen av stolparna men jag tror du har helt rätt!

AnnaPanna: Geocaching är riktigt kul! Men det blev lite missvisande med bilderna. Sonen klättrade inte i trädet när vi letade efter geocachen. Han gjorde det senare när vi gick runt Slätta Damm och han gjorde det bara för att han tyckte det var roligt!

Laila: Haha! Visst var det så att du kommer från Bjurslätt? I så fall borde du veta :-). Sen tror jag att de har bättrat på bokstäverna i berget. Såg någon bild på det när jag surfade runt lite.

Anonym sa...

Nej jag kommer inte från Bjurslätt, men jag gick i Toleredskolan, så man var ju runt lite i området på fritiden så att säga...

OK du är välkommen nästa gång när ni har mer tid! :-)

Anonym sa...

Jaha nu känner jag igen din son där han klänger i trädet. Så fort man vänder ryggen till sätter han igång. Trodde att han hade lärt sig nåt men där misstog jag mig... ojojoj...

Frank sa...

jag fick ju passa på att klättra när du inte var i närheten...

Hannele på Hisingen sa...

Grattis till milen!
Hisingsparken är fin, jag har berättat om denna 100-åriga gästbok; http://hannelesparadis.blogspot.com/search?q=hedlund

Corundum sa...

Nu byter jag helt ämne, men jag tänkte bara meddela att du är nominerad - eller rättare sagt är med på min top-sju lista över bästa bloggarna! Läs mer här.

/Corundum
ordensmakt.blogspot.com

Anonym sa...

Har du lagt av med bloggandet? Visserligen är vädret lite deprimerande, men det vore roligt om det kom flera inlägg så småningom... :-)

Corundum sa...

Instämmer med föregående talare! :)

/Corundum
ordensmakt.blogspot.com

GIS-mormor sa...

Vad roligt att höra att mina inlägg är saknade! Jag kommer säkert igen, jag lovar!