2007-04-08

Göteborgsvarvet


Hmmm... det närmar sig. Göteborgsvarvet går den 12 maj. Jag har faktiskt tränat en hel del. Fokus ligger på att orka jogga länge - inte fort. Faktiskt har jag gjort en del framsteg! När jag anmälde mig till varvet insåg jag inte vilken oerhört stor tävling det är. 39822 anmälda! Dessutom är det tydligen också SM i halvmarathon det här året.

Ytterligare en av mina systrar har anmält sig, så nu är vi tre syrror som ska ta oss runt. Kul! Vad jag kan förstå så får vi starta i sista gruppen, kl. 16.15. Så om jag ska ta mig runt innan målet stänger kl. 19.00 måste jag få en tid på högst 2:45. Min målsättning hittills har varit att klara det på tre timmar men nu får jag nog strama åt den målsättningen lite. Nu är siktar jag på att komma i mål innan de stänger!

Jag lovar att återkomma med rapport om hur det går.

Andra bloggar om: ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hur går det med träningen?
Jag har börjat promenera till jobbet i alla fall ett par gånger per vecka. Det tar nog lite tid att sparka igång det här gamla skrället, men så länge det finns liv finns det hopp ;-)

GIS-mormor sa...

Hmmm... Nja, jag vet inte hur bra det går med träningen. Tränar en hel del men jag vet inte om jag blir just något bättre. Känslan inför Göteborgsvarvet pendlar mellan förväntan och vadharjaggettmiginpå-ångest. Nåja, jag dör nog inte under loppet och man kan ju alltid bryta....eller nej, bryta är inget alternativ :-)

Bra att du promenerar till jobbet ibland, det är ju ganska långt! Måste vara 3-4 km!

Anonym sa...

Lycka till.