2009-01-03

Fröken April

Nyårshelgen spenderades i Kiruna med besök hos Listoplisto den 30 och en lugn nyårsafton. I Kiruna hade man i den lokala ordningsstadgan förbjudit raketer på andra tider än mellan 21 och 01. Faktum är att det sköts väldigt, väldigt lite utanför den tiden. Heders åt politikerna som bestämt detta. Inte för att jag störs men jag förstår ju hur det är för alla hundägare, och sådana finns det många av i Kiruna.

Idag kl. sex på morgonen tog vi tåget hem till Luleå. Väl framme upptäckte jag att det fanns ett café i stationshuset. "Fröken April" heter det. Jag började prata med innehavarinnan, Ulrika heter hon, och eftersom jag skulle vänta ung. en halvtimma på stationen så passade jag på att fika lite.

Det var väldigt gott och Ulrika var väldigt trevlig. Dit ska vi gå flera gånger. Har ni inte varit där så kan ni ju prova en gång.

Förutom kaffe med tilltugg så säljer Ulrika en hel del stearinljus och prydnadssaker i "Fröken April".

Andra bloggar om: ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så mysigt det är med ställen som är lite annorlunda! Fram för mera sådant nytänkande!

AnnaPanna sa...

Om jag någon gång passerar Luleå (vilket inte är troligt, men man ska aldrig säga aldrig), ska jag besöka detta mysiga café!

Anonym sa...

Verkar vara kul ställe.