2007-03-15

Jag blev utmanad

Listoplisto skickade en utmaning...

"Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir utmanade ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet.
Bloggaren väljer sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter att det är gjort skriver bloggaren en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit utmanade och att de ska läsa ens egen blogg för mer information"


Tyvärr är de bloggare jag känner redan utmanade men här kommer i alla fall svaren:

1. I min ungdom fullkomligt avgudade jag Johnny Cash. Nu för tiden försöker jag komma på vad det berodde på. Sångrösten? Njäää. Snygg? Knappast.

2. Om jag får reda på när en människa fyller år så klarar jag inte av att glömma bort det. Ibland när jag träffar folk jag inte sett på länge och knappast känner kan jag, om jag är på de humöret, säga: "Det var den 25 oktorber du fyller år va?" - Undrar vad det finns för bokstavskombination för att beskriva den "dysfunktionaliteten"?

3. Jag har stått på en scen och sjungit solo för 350 pers. fem kvällar i rad. Det är jag lite stolt över.

4. Jag kan "Vinka" med lilltån.

5. Jag har ganska svårt att förstå när folk skämtar. En gång när jag berättade för min svåger att jag sett några bleka människor på stranden frågade han "kom de från Blekinge?". Nä, det lät som de kom från Västergötland, svarade jag.

6. Jag gillar att fylla år trots att jag gjort det över 50 gånger. Det är inte så att jag firar mina födelsedagar speciellt (inte alls faktiskt, utom 40- och 50-årsdagen), men det känns fortfarande kul att bli äldre!

Inga kommentarer: