2009-04-19

Mindre än en månad kvar

Jag har varit så otroligt dålig på att uppdatera bloggen de senaste månaderna så nu är det verkligen dags.

Pia Plupp undrade i en kommentar till mitt förra inlägg hur det går med uppladdningen till Göteborgsvarvet. Jag kan meddela att uppladdningen går bara fint. Igår var jag på mitt längsta långpass före varvet 16,5 km i sol, ett par plusgrader och blåst. Lika bra att träna på motvind för sådan kan man få i rikliga mått, speciellt över Älvsborgsbron.

Men det är otroligt vad det går långsamt att träna upp en kropp som inte längre är så ung. Försiktig ökning av träningsmängden annars säger kroppen ifrån och man får vila ett par veckor (i bästa fall). Nu känns det i alla fall som att det ska gå bra. Så nu vågar jag avslöja mitt mål. Det är att jogga i stort sett hela vägen och att komma i mål på 2:30 eller bättre.

På lördag kommer GIS-mormor med älskling dessutom att delta i Porsörundan - ett lopp där vi springer 10 km i motionsklassen. Det ska bli kul!

Som om inte detta var nog så kommer vi, tillsammans med ett tiotal av mina kollegor, att åka Öppet spår den 28 februari nästa år. Lika bra att hänga i så länge det går.

Nu är det sovdags, man måste sova ordentligt när man tränar - God Natt alla!

Andra bloggar om: , ,

6 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

Sonen får springa utan mej.

GIS-mormor sa...

Men du kommer väl och hejar Hannele? Du kan heja på mig också :-)

Pia sa...

Härligt att höra att du är så bra på gång med träningen! Hoppas det gick bra på Porsörundan!

Anonym sa...

Har du osprungit göteborgsvarvet ?
Men du ska springa...Grattis, det är inte dåligt...

Ha det / Peter

GIS-mormor sa...

Pia, Porsörundan är på lördag, jag meddelar hur det gick. Lite förkylning i faggorna och om den slår till kommer jag inte att springa alls. Men vi håller tummarna!

Peter, jag har osprungit Götebogsvarvet i år men för två år sedan osprang jag inte - eller jo, jag kanske osprang en hel del men då ogick jag inte... Gick det där att begripa???

Mikkan sa...

Det är bara att kämpa på och lita på att man klarar mer än man tror!
Även jag skall ypp o ch åka vasaloppet för första gången, kampen för att bli vältränad startar nu och det kämmer bli en härligt svettig process! :)

Lycka till!