2009-02-28

Du kära gamla cykelhjälm....

Som jag skrev för några inlägg sedan så är jag van vid att cykla. Jag cyklar till och från jobbet (3,2 km enkel väg) i nästan alla väder. Sedan några år använder jag dessutom alltid cykelhjälm. Men förra veckan bestämde jag att jag skulle gå till och från jobbet så ofta som möjligt.

Sagt och gjort - jag började gå. En morgon när jag gick och hade hunnit ganska långt upp på Storgatan och kanske hade max 500 meter kvar till jobbet upptäckte jag att jag gick med cykelhjälmen på huvudet.

Jag fattar inte varför jag skriver det här.

Min kära gamla cykelhjälm


Andra bloggar om: ,

11 kommentarer:

AnnaPanna sa...

Hahahahahahahaha, tack för att du bjuder på dig själv! Det här var det roligaste jag läst på länge.

Hannele på Hisingen sa...

Kanske det behövs ;)

Anonym sa...

Tack för ett gott skratt! :) Det får mig att tänka på en annan situation när barnen var små och vi skulle gå till badhuset. Min väninna hade fullt upp med att se till så att ungarna fick på sig badkläder men glömde sig själv och gick ut naken till bassängen!

GIS-mormor sa...

Anna: Ja du, när jag upptäckte att jag hade hjälmen på mig så tänkte jag "vilken tur att jag inte är 22 år, då skulle jag ha dött!".

Hannele: Om det åtminstone hade varit halt, men det var 15-20 grader kallt och inte det minsta halt, snön var som sandpapper.

Gunilla: Haha! Den var värre än min! Jag skulle inte vilja byta med henne!

listoplisto sa...

Hörrudu, det är viktigt att skydda huvudet. Vem vet, du hade kunnat halka på en isfläck. Better safe than sorry!
*säger hon och försöker att inte kissa på sig av skratt*

Gårdsromantik sa...

Hihi!

Ja men det var säkert jättehalt!

Hälsningar Maud

Frank sa...

Haha Mamma, du är underbar :)

Pia sa...

hahaha! Den var riktigt rolig! Var det någon som verkade förvånad eller låssades de som du mötte att det är helt normalt att promenera med cykelhjälm?? (Och så märkligt är det ju inte egentligen - på en skala...)

Anonym sa...

Helt underbartt roligt!
Snäppet värre än alla de gånger man gått från dagis med de blå tossorna på. /Sus

GIS-mormor sa...

Listoplisto och Maud: Tack för era försök att släta över min virrighet :-)

Frank: Du är allt bra under bar du också:-) Kram på dig!

Pia: Jag var ju inte medveten om att jag hade hjälmen på huvudet så jag noterade inget konstigt med dem jag mötte. Har sedan länge slutat fundera på vad folk ev. tänker om mig. (ta det som ett tips, det är befriande :-)

Sus: Ja, eller hur?

Anonym sa...

Hahaha, vilken fin berättelse! =) Här i Umeå skulle man behöva hjälm som fotgängare. Man riskerar livet varje dag när man ger sig ut bland militanta cyklister...