2008-08-08

Saltoluokta - Kvikkjokk

Årets fjällvandring gick mellan Saltoluokta och Kvikkjokk. Bl.a. var vi uppe på klippan på bilden i det förra inlägget. Vi hade tur med vädret, inget regn och heller inte för varmt.

De första tre dagarna hade vi följe med ett par från Skåne som är ute och vandrar hela Kungsleden, från Abisko till Hemavan. Tufft! De har en blogg där de skriver om sina äventyr: http://kungsleden2008.blogspot.com/

Just nu känns benen och fötterna lite mörbultade, men det går snart över.

Här är några bilder från vandringen:GIS-mormor på vandring

Vy mot Rapadalen med Skierfe-klippan till höger och Nammatj i mitten

Bild rakt ner från Skierfe-klippan, 600 meter ner

Blåbären började mogna på sina håll

Kvikkjokks fjällstation

Kvikkjokks kyrka

Andra bloggar om: , , ,

12 kommentarer:

Frank sa...

Nu vill ju jag med fjällvandra...

Ronja sa...

Ta med mig!

GIS-mormor sa...

Frank och Ronja: Klart ni får följa med! Ska vi planera en fjällvandring tillsammans nästa år?

Anonym sa...

Otrolig natur! Och fina bilder...

Anonym sa...

Det ser härligt ut! Hoppas ni hade bra väder också. Jag har aldrig fjällvandrat längre norrut än Jämtlandsfjällen men man kanske skulle testa.

Hannele på Hisingen sa...

Underbara bilder, blåbären blommade, när jag var i Blåhammaren.

Pia sa...

Åh, vad ni verkar ha haft en fin tur! Jag har aldrig vandrat i det området, men det verkar helt klart värt ett besök! Så fina bilder!

GIS-mormor sa...

Tack Laila, Anna, Hannele och Pia :-)

Anonym sa...

Finfina bilder. Väntar på mer på er sida. Har precis plöjt igenom alla lofotenbilderna. Lofoten är verkligen vackert! Vi ses kanske om en vecka i vimlet. Vilket startled satsar du på?

GIS-mormor sa...

Sussie: Tack! Det är tveksamt om jag klarar milen under timmen så det blir nog startled 5 eller 6. Två av mina systrar springer också, bl.a. hon som lånade huset. Då kan jag kanske presentera er :-)

Anonym sa...

Vilken storslagen och häftig natur! Härligt det måste vara med en sån semester ( åtminstone efteråt).
Birgitta

GIS-mormor sa...

Ja, Trädgårdsbloggen, det är väldigt fin natur. Och det är faktiskt härligt med en sådan semester även under tiden den pågår. Prova!