2009-06-30

Vem är Viktor Friberg?

Jag får då och då mail från en person som heter (eller kallar sig) Viktor Friberg. Älsklingen får också mail från denne Viktor. Varken jag eller Älsklingen vet vem Viktor är men mailen han skriver är alltid mysiga. Så här skrev han senast:

Hej alla mina datamaskinskompisar!

Skrotade lugnt om kring i vår vackra trädgård, den är vacker och skön.

Sommarskymningen föll och jag flyttade en Akleja.

Så var det morgon.

En klok man sa "juninatten blir aldrig riktigt av"

Eder förtrogne
Viktor Friberg


Alla mail börjar med orden "Hej alla mina datamaskinskompisar"

Det är klart, jag skulle ju kunna svara och fråga vem han är och hur han fått min mailadress men det skulle liksom sticka hål på magin...

7 kommentarer:

Gunilla sa...

Mystik i vardagen! ;)

AnnaPanna sa...

Gud vad spännande!

Micke sa...

Kära vän, jag har svaret. Vill du veta eller vill du behålla mystiken? Säg bara till... trevlig sommar och kram!

GIS-mormor sa...

Ja, det är verkligen spännande. Men nu kan jag ju få svaret...

Så - Ja, Micke, jag vill nog veta. Trevlig sommar och kram till dig också.

Micke sa...

Okej, då kommer svaret här;

Viktor Friberg är en mycket trevlig skådespelare som jag jobbat med på en novellfilm för två år sen. Han är en otrolig historieberättare. När han lade till mig i sin adressbok för e-posten lade jag till honom och det i sin tur har lett till att efter att jag skickat mail till alla er i min adressbok, har era adresser stannat hos honom av någon anledning. Men visst är det kul att få dom där små betraktelserna? Han var kandidat som sommarpratare i radio men det blev tyvärr inget, men jag hoppas han får chansen nångång.

Jenny & Fredde sa...

Hej Neta!

Hoppas ni har det bra! Det är nu nästan ett år sedan vi sågs längs Kungsleden. Blir det någon vandring för er i år? Själva kommer vi att bege oss på Sarek. Ska bli spännande att göra vår första oledade vandring. Naturligtvis finns det en ny blogg; sarek2009.blogspot.com

Hälsning,

Jenny & Fredde

Micke sa...

Hej! Nu lägger jag ner min blogg efter mycket beslutsångest. Vill bara tipsa om de två sista inläggen som kommer inom en snar framtid!